Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zaterdag 19 januari 2013

BEVERLY HILLS 90210 32: AFWRIJFPLAATJES

Als je geen echte tattoo wilt of durft, dan wel mag laten zetten, kun je gebruik maken van zgn. afwrijfplaatjes. Met een beetje vocht kun je de foto, tekening of tekst overzetten op je lichaam. Een reeks van dergelijke plaatjes zijn er in 1991 verschenen van de TV-serie Beverly Hills 90210. Het betreft 64 plaatjes, maar ik heb de serie niet kompleet.

1, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 13

















16, 17, 19, 23, 24, 26, 27, 29














32, 33, 37, 40, 43, 44, 45, 48














51, 53, 56, 57, 58, 59 en 61

Bij mijn herinnering zat er steeds één plaatje in een gesloten zakje.
Die werden voor 1 gulden (ca 40 eurocent) per stuk vanuit een doos (18,5x11,5cm) op de toonbank verkocht.
Het is een uitgave van Semic Juniorpress in Naarden

4 opmerkingen:

  1. Hi,

    Bedankt voor het posten. Wat onwijs gaaf al die collectors items van 90210. Ik ben zelf ook een grote fan en heb het meeste wel en meer. Maar mis nog een paar dingen die ik hier tegenkom. Leuk het zo alsnog te zien. Ik heb nog meer van deze plaatjes en zie hier een paar terug die in mijn collectie ontbreken. Ook leuk om te weten welke ik mis dus. Ik kan scans/foto's van dingen sturen die ik heb.
    Laat maar weten.

    Groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Verzameloord-Gastheer3 juni 2013 om 15:34

      Beste Peter, het is altijd leuk om dingen te zien die ik nog niet heb en waarmee de kollektie kan worden aangevuld. Als je onbekende merchandise kunt scannen/fotograferen is dat altijd welkom. Boven aan de site staat het adres naar waar je het kunt mailen. Ben heel benieuwd.

      Verwijderen
  2. Hi,

    Ok. Ga ik in orde maken. Maar kan wel even duren. Vergelijken met wat er al opstaat hier en dan scannen. Daarnaast net verhuisd dus e.e.a. uitzoeken nog. Maar komt zeker in orde, no worries. Keep up the good work. Mail adres genoteerd. ;-)
    En nu dus geen 90210 updates meer?

    Gr.
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Verzameloord-Gastheer4 juni 2013 om 18:50

      Klopt. Voorlopig even geen merchandise van Beverly Hills 90210 op HET Verzameloord. Wacht af.

      Verwijderen