Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zaterdag 23 januari 2010

DONALD DUCK KAUWGUM


Donald Duck kauwgum. Wie heeft dat niet tussen de tanden gehad. Een smaakje dat ongeveer 10 sekonden in je mond zat en daarna veranderde in een rubberachtige substantie waar je alleen nog maar op kon kauwen. Voor bellen blazen was het stukje te klein. Ik kan me niet meer herinneren of ik de stripjes die erbij zaten leuk vond, dan wel begreep. Ik heb echter wel een beeld in mijn hoofd zitten dat - na het opentrekken van een pakje - het 'verhaaltje' als eerste werd gelezen. Vermoedelijk ook weer als eerste werd weggegooid.
Ik heb geen idee van wanneer dit pakje is. Voor hetzelfde geld is het nu nog overal te koop. Het internet biedt geen oplossing. Catawiki heeft wel enkele pakjes erop staan (uit 1980!) maar dat zijn allemaal andere verpakkingen dan deze. Als iemand het weet?

11 opmerkingen:

  1. Ik heb momenteel de aller eerste originele donald duck te koop staan http://link.marktplaats.nl/348745437

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verzameloordgastheer21 mei 2010 om 08:54

    Ja, da's een leuk item, met Donald Duck als brandweerman. Een prachtig verknipt verhaal van Carl Barks. Hopelijk kun je het goed verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, ik ken ze nog... vond nog een sigaren doosje vol van die strips... erg leuk om weer s te zien. zijn er nog mensen die dit verzamelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verzameloord-Gastheer8 augustus 2012 om 09:42

    Hoi Jenna, zeker zijn er mensen die dat verzamelen. Op elke verzameling past immers een deksel. Wat dacht je van HET Verzameloord? Kan ik meteen de hele serie plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik wil het graag kopen hoeveel vraagt u ervoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo ik heb een grote verzameling (60plaatjes ongeveer)van deze kaugom serie goed bewaard.

      Verwijderen
    2. hallo ik heb een grote verzameling (60plaatjes ongeveer)van deze kaugom serie goed bewaard.

      Verwijderen
  6. Kijk eens op www.maple-leaf.nl daar staat precies hoe oud de pakjes zijn, en nog veel meer !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo, ik heb rond de 60 van deze kaugomstripjes van Donald Duck.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sinds 20jaar opgeborgen in mapjes, ik ben op zoek naar een verzamelaar/koper.

    BeantwoordenVerwijderen